Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.
Kundkortet

Utgångspunkten för all kundbearbetning/-relationer är att samla all information på ett och samma stället, nämligen kundkortet. Här håller ni ordning på kunder, partners, leverantör, prospekts mm. Du ser snabbt vilka personer som arbetar där, vilka aktiviteter (telefonsamtal, möten) som skett över tid mm. För att förstärka total kännedom om kunden så finner du även era historiska order, offerter, kopplade dokument och affärsmöjligheter. Man ser således snabbt vilken relation ni har med kundkortet oavsett om det är du eller någon annan som har relationen.

Kalender

En kalender som är helt integrerad med Outlook eller Google, gör att du slipper hålla olika kalendrar synkade. Du bokar bara ditt möte med kunden i CRM Portalen så flyttas de automatiskt över till din vanliga kalender. Det är väldigt snabbt för dig att boka möte med en kund när all information redan finns på plats och hämtas från dina kundkort. Kalender ser också till att inga dubbelbokningar sker vilket är väldigt praktiskt för företag som bokar in möten åt andra eller när en innesäljare bokar en utesäljare.

Dokumentarkiv

Cirrus kan enkelt hantera dina mappar och dokument och automatisk bygga upp strukturer så att ordning och reda skapas samt att det blir lätt att hitta. Du lägger till och drar ifrån valfria mappar som du sedan kopplar till kundkort eller som fria mappar för kampanjer, intranät, säljmaterial. För att alla alltid ska arbeta med den senaste versionen av ett dokument så finns versionshanteringen, du kan även styra behörighet till vissa användare. Du skapar enkelt egna mallar att utgå ifrån som automatisk kan fyllas med information baserad på uppgifter från valfritt kundkort.

Att-Göra-Listan

En utförd aktivitet ska alltid leda till en kommande aktivitet. Ja, det är pedagogiken i Cirrus för att hålla väldigt många kundrelationer varma. För att hantera detta dag för dag så återkommer du till din att-göra-lista. I Cirrus ser du snabbt vad som är aktuellt just idag, imorgon, denna vecka mm och kan med några få musklick snabbt bli "up to date" på vad ni pratade om senast och vad som är ert nästa steg. När ett samtal är utförd så frågar Cirrus dig vad ditt nästa steg är, pedagogiskt och enkelt så inga kunder missas att kommuniceras till.

Vyer

Cirrus innehåller smarta filtreringsmöjligheter så att du kan se vilka kunder som har gemensamma egenskaper, t ex alla "A-Kunder" som finns i "Stockolm" och där jag är ansvarig. Man kan också enkelt se vilka viktiga kunder som saknar en kommande aktivitet och kan agera därefter. Ibland kommer du också att vilja "massupdatera", dvs att uppdatera flera kundkort på en och samma gång, t ex byta ansvarig till någon annan vilket är praktiskt om någon slutar eller bara byta kategori. Detta gör du enkelt i en vy.

Säljtavla

Pipeline, prospekts, forecast, antal leads som ger affärer, viktiga källor till affärer, magkänsla, sannolikhet och beslutsdatum...listan kan göras lång. Här handlar det om att du så snart du har en kvalificerad affärsmöjlighet skriver upp det på din säljtavla. En enkel viktning och värdering ligger sedan till grund för ett förväntat utfall för dig, din avdelning eller hela företaget. Här kommer du och ditt företag att få ovärderlig kunskap om er affärsprocess. En kunskap som ni sedan kan använda för att fatta affärsmässigt korrekta beslut kring er framtid och vad ni behöver åstadkomma när det gäller t ex "leadsgenerering" för att nå önskat utfall i er försäljning.

Ringlista

"Kalla samtal", ja det behöver alla säljare kontinuerligt genomföra. Ringlistan i Cirrus är tänk att man snabbt ska kunna bearbeta väldigt många samtal utan fördjupad dokumentation eller att antalet klick ska göra det svårarbetat. Importera nya företag via den inbyggda kopplingen till AllaBolag.se och du är igång och kan söka ny marknad eller nya kunder. Så snart intresse uppstår så skapas ett "riktigt" kundkort och relationen kan starta med inbokning av möten mm. Med fördel kan ringlistan användas i företag som har både innesäljare och utesäljare, då bearbetar innesäljarna ringlistan och utesäljarna era kundkort.

Analytics

Inbygg i Cirrus finns ett väldigt kompetent analysverktyg som du kan nyttja till att utläsa trender inom ert företag. Det kan exempelvis vara att se hur antalet inbokade möten har skiftat över året och mellan säljare på företaget. Analyser kan ställas på valfria perioder och på hela eller delar av ert kundregister vilket gör att du snabbt kan skjuta prick på just det segment som du önskar.

Kartor

En uppskattad del i Cirrus är tillgången till geografisk information. Många säljare arbetar inom distrikt och med kartfunktionen så kan man snabbt se sitt distrikt och var kunderna finns lokaliserade. Ett bra tips när du ska ut på ett kundmöte är att du snabbt kan se vilka andra relationer ni har i närområdet och passa på att besöka fler företag när du ändå är på plats.

Gamified

Vi vill påstå att vi är den enda svenska CRM-leverantören som implementerat en gamifiedlösning direkt i grundprodukten. Gamified ger dig och dina användare ett nytt perspektiv på ert CRM-system. Superkul och väldigt motiverade.

Här handlar inte om vem som säljer mest eller vem som gör mest möten, nej, detta löser vi redan med försäljningsmål och CRM-poäng. Vårt Gamified syftar till att motivera ALLA till att anta utmaningen att engagera sig i företagets CRM-satsning. Något som är helt avgörande för att nå ökad tillväxt och finfina framtidsutsikter.

Säljbudget

Du kan enkelt ställa in vilken önskad försäljningsbudget som du vill att ditt säljteam eller din säljare ska uppnå under en försäljningsmånad. Detta kan baseras på omsättning eller på TB helt efter hur ni vill mäta. Budgetuppfyllnaden kan sedan följas månad för månad, år för år och som ett ackumulerat TG värde.

CRM-Poäng

Ett effektivt säljteam är ett team som kontinuerligt, vecka för vecka, leverar rätt typ av aktiviteter enligt den "möstervecka" som företaget har identifierat. Cirrus håller automatiskt koll på din möstervecka och ditt företags effektivitet så att hela ditt säljteam presterar på topp över tid. Många Cirrus-kunder lyfter även fram just denna sida i sitt fikarum på en sälj-TV så att alla hela tiden håller koll på att vi tillsammans gör rätt saker.

Från försäljning till kundvård och marknadsföring.

Snyggt. Enkelt. Och användarvänligt. Frågar du någon av våra kunder om vad de tycker om Cirrus blir det kanske det första svaret du får.

Och visst – vi har skapat ett system som på många sätt omdefinierar hur ett CRM-system kan och bör se ut. Men det är ändå bara början.

Är det något som skiljer Cirrus från andra system så är det vad du kan göra med det. Nämligen att sälja mer. Mycket mer. Med mindre jobb. Och det här, det beror främst på tre saker.

 

säljmetodik

Det första är att Cirrus är mer än bara ett CRM-system. Det är en komplett säljmetodik – utvecklad och testad under många, många år. Följer du metodiken kommer du snabbt att märka resultat, oavsett om du redan idag säljer bra eller om du känner att du behöver vässa din säljorganisation med ett sofistikerat, CRM-baserat angreppssätt.

Inga kompromisser

Det andra handlar mer om funktionalitet. Cirrus är nämligen ett komplett CRM-paket med allt du behöver för att förbättra din försäljning, kundvård och marknadsföring. Vi har helt enkelt inte kompromissat med något – här får du precis all den funktionalitet du kan tänkas behöva. Hela tiden med en alldeles ypperlig överblick och kontroll över dina kunder och affärsprocesser.

prestationen i fokus

Den tredje saken som skiljer Cirrus från andra system är att det är marknadens enda webbaserade CRM-system som sätter den enskilde säljarens prestation i fokus. I Cirrus får säljaren poäng för alla aktiviteter som leder mot målet – fler och större ordrar – vilket gör det möjligt att mäta individuella prestationer utifrån fler kriterier än bara aktuell försäljning.

 

SÄLJTÄVLING. From cannot to carrot.

Den som gör rätt saker kommer till slut att nå en affär. Och det vill vi premiera – eller hur? Varför inte arrangera en säljtävling direkt i systemet? Möjligheterna är i det närmaste obegränsade, och vill du veta mer om vad du kan göra med Cirrus rekommenderar vi att du klickar här!

Låter det intressant?

Du är bara ett litet steg från bättre affärer. Klicka och boka en gratis demovisning av CRM Portalen,
eller ring oss på 0155-285020 så berättar vi mer.

boka en demovisning