Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.

Kan du mäta dina säljares effektivitet?


CRM har aldrig sett bättre ut.
Inte din säljprognos heller.

Det finns naturligtvis många sätt att öka sin försäljning. Ett aktivt arbete med CRM, Customer Relationship Management, är utan tvekan ett av de bästa. I grund och botten handlar det om att få koll på säljet. För den som har koll på säljet kommer också få se sin försäljning ta fart.


Vilka är dina mest lönsamma kunder?

Vilka är dina mest lönsamma kunder? Kan du mäta dina säljares effektivitet? Har säljarna en jämn aktivitetsgrad? Träffar ni rätt typ av kunder? För den som idag inte jobbar med CRM kan frågorna verka svåra. Med rätt CRM-system, däremot, är svaren enkla. Ja, till och med självklara.

Med ett komplett och användarvänligt CRM-system får du nämligen full koll på dina pågående affärsprocesser, dina säljares aktivitetsgrad, bokade möten och mycket mer. Tänk att kunna veta, och inte behöva gissa, vilka säljaktiviteter som ger bäst utfall. Eller vilka kunder som är mest lönsamma. Eller vad ni behöver fokusera mer på, och var säljresurser kan och bör omfördelas. Det är vad vi kallar rätt förutsättningar för att sälja mer. En ren vitamininjektion för din säljspeed.

Välj rätt CRM-system

Spelar det då någon roll vilket CRM-system du väljer? Svaret är tveklöst ja. Det finns många system med begränsad funktionalitet. Det finns också många system som sällan eller aldrig används eftersom de helt enkelt inte är användarvänliga. Eller för att CRM, som filosofi, inte ännu lyckats genomsyra säljorganisationen.

Med CRM Portalen har vi omdefinierat hur ett CRM-system kan och bör se ut, och det har vi gjort av en enkel anledning: Vi vill att det ska vara enkelt och kul att använda, samtidigt som det gör en direkt nytta i arbetet. För då kommer det också att användas. Och det är då, precis då, som din försäljning tar fart på riktigt.

CRM har med andra ord aldrig sett bättre ut. Inte din säljprognos heller.

 

MÅLDEFINIERING


Precis som med försäljning så lönar det sig att gå metodiskt tillväga. Vi börjar med att ta reda på vad du vill. Det är det första steget, som vi kallar måldefiniering.

SÄLJMETODIK


Steg två handlar vanligtvis om säljmetodik. Här tittar vi på hur ni säljer idag, och går igenom den metodik som hela CRM Portalen grundar sig på.

IMPLEMENTERING


Det tredje steget är implementering av CRM-systemet. Här gör vi också de anpassningar som krävs för att ditt nya CRM-system ska vara optimerat för din verksamhet. Det kan handla om alltifrån anpassning av gränssnitt till integration med affärssystem.

ANVÄNDARUTBILDNING


Steg fyra handlar om användarutbildning. Exakt hur utbildningsförfarandet ser ut beror naturligtvis på antalet användare. Men en sak är säker: Vi är med dig hela vägen, tills alla dina säljare vet precis hur de kan använda CRM Portalen för att sälja smartare – och mer.

LÖPANDE UTVECKLING


Med ökad försäljning kommer nya möjligheter, vilket leder oss till det femte steget: Löpande uppdatering/utveckling. Finns det funktioner du saknar? Eller funktioner du vill välja bort? Inga problem – CRM Portalen är en levande produkt som i grunden är utvecklad utifrån våra kunders önskemål och behov, och det kommer den fortsätta vara. Systemet utvecklas således hela tiden, och den bästa input vi kan få kommer från dig som användare.

Låter det intressant?

Du är bara ett litet steg från bättre affärer. Klicka och boka en gratis demovisning av CRM Portalen,
eller ring oss på 0155-285020 så berättar vi mer.

boka en demovisning