Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.

Följ oss på vår blogg.


 

GDPR

Den 25 maj 2018 kommer en ny EU-förordning att börja gälla och den kommer att påverka ert företag/organisation. Aldrig tidigare har det varit viktigare med god struktur i hanteringen av personuppgifter. Den nya förordningen kommer att ersätta PuL och kallas i dagligt tal för GDPR (General Data Protection Regulation). Dataskyddsförordningen på svenska. En gemensam lag för hela EU som ska stärka individens rätt till data kopplad till sig som person. Det är inte en ny variant av PuL utan ett helt nytt synsätt på hanteringen av personuppgifter. Eftersom det kommer att vara samma regler i hela EU blir det också enklare för alla leverantörer som har kunder spridda i många EU-länder.

Du har säkert redan sprungit på uttrycket i din organisation och ett flertal företag har kommit långt i sin anpassning för att uppfylla villkoren i EU-förordningen. Då har du också redan hört att det kan komma att dömas ut stränga straff till företag som inte uppfyller GDPR, upp till 4 % av koncernens globala omsättning eller 20 miljoner Euro!

Alla som på något sätt handskas med personuppgifter kommer att bli berörda. En personuppgift kan vara ett namn, en adress, en e-postadress eller ett mobiltelefonnummer. Som du inser så har ni den typen av information inom er organisation. Allt är inte helt klart men som det ser ut så spelar det ingen roll om informationen finns lagrad i ett affärssystem, på ett papper, i ett CRM eller hos någon av era partners/underleverantörer.

Bara för att det kommer en ny lag så behöver det inte nödvändigtvis innebära att man måste vända upp och ner på hela företaget MEN alla företag, organisationer, offentlig förvaltning och föreningar är skyldiga att följa lagen. Det finns därför inga genvägar och alla kommer att behöva agera och i vissa fall göra ganska stora förändringar i det sätt man handskas med personuppgifter

I de fall man har god struktur och en tydlig strategi i hur man handskas med personuppgifter så blir arbetet enklare. Cirrus CRM är ett bra exempel på hur man kan lagra personuppgifter på ett strukturerat sätt och där vi med hjälp av funktioner i Cirrus kan göra arbetet enklare. Om man däremot lagrar personuppgifter spritt i mängder av officedokument, andra diverse lokalt lagrade filer, utskrivna adressetiketter och anteckningsblock så kan det bli en stor utmaning att anpassa sig till den nya lagen. Man måste också ha koll på alla företag/leverantörer utanför din organisation som har tillgång till er organisations lagrade personuppgifter. Det kan till exempel vara underleverantörer som hjälper till att skicka ut epost, paket, trycka marknadsmaterial eller som utför andra typer av tjänster.

Vi på CRM Portalen kommer under hösten 2017 att erbjuda ett antal tillfällen till workshops. Pass där vi informerar om GDPR och där vi gemensamt går igenom saker som våra kunder behöver känna till vad gäller lagring av personuppgifter i ett CRM system. Vi återkommer med datum efter semesterperioden. Vi vill också informera om att vi under en tid arbetat med vårt eget GDPR-arbete. Vi håller på och implementerar vissa justeringar som gör så att Cirrus som CRM och vi som företag uppfyller GDPR-förordningen.

Till sist, aldrig tidigare har det varit viktigare med god struktur i hanteringen av personuppgifter. Vi berättar gärna mer om hur Cirrus CRM kan göra GDPR-anpassningar enklare. Klicka här för att ta kontakt med CRM Portalen.

 

Denna information och text syftar inte till, och gör inte anspråk på att ge någon total bild av kommande EU-förordning eller till att vara en officiell instruktion kring hur man ska förhålla sig till GDPR. Det är upp till varje organisation att själv skaffa sig denna kompetens och insikt. Läs gärna mer på Datainspektionens sida via denna länk.


 

Summering Cirrus nyheter under 2016, del 2

Vi har nått början på 2017 och har många spännande saker som väntar. Men, vi kan inte låta bli att blicka tillbaka på ett fantastiskt och händelserikt 2016 som nu ligger bakom oss. Intresset för Cirrus CRM och Cirrus Way växer, antalet användare i Cirrus växer, våra kunder växer och därmed har såklart också Cirrus växt.

Det är vårt mål att erbjuda marknadens främsta CRM-lösning och därför lägger vi stor vikt vid att vidareutveckla och förbättra Cirrus CRM varje dag.

Vi brinner för att förbättra vårt verktyg och arbetssätt som hjälper företag att vara mer effektiva i sitt sälj för att uppnå en ökad försäljning. Att få leverera mer än ”bara” ett system är fantastiskt kul och en viktig del av vår verksamhet. Tillsammans med ett modernt, lättarbetat, komplett CRM och en inbyggd säljmetodik uppnår vi nya höjder i vad CRM ger tillbaka säljmässigt i ett bolag. Utan att rubba säljares motivation och utan att addera onödig administration.

Under året som gått har Cirrus begåvats med allt från små förbättringar till nya funktioner och moduler som stödjer Cirrus metodik och vårt tänk.

Här kommer del 2 i vår summering av de större lanseringar och förbättringar som kommit under året. 


Cirrus Display

Med Cirrus Display har vi skapat marknadens snyggaste Sälj-TV! Ett stilrent, snyggt och bra verktyg för att få alla på företaget engagerade i säljarbetet med enkla medel.

Cirrus Display presenterar topplistor och dagsfärsk info om företaget försäljning, trender eller aktiviteter. Paketerat och presenterat på ett tilltalande sätt som motiverar varje medarbetare på kontoret att hamna i topp. Cirrus Display kan även skräddarsys och anpassas för varje företags unika behov.

Läs mer om Cirrus DisplayHÄR, eller kontakta oss så får du se ett exempel


Kontrollpanelen

För att få maximal nytta av Cirrus krävs ofta att man konfigurerar och ställer in Cirrus på bästa tänkbara sätt.

Därför ville vi göra det enklare än någonsin att hantera dessa inställningar. Kontrollpanelen är en samlingsplats för hantering av konton samt olika inställningar och kodningar. Kontrollpanelen fick också en modern och tydlig layout på all hantering för att underlätta hanteringen.

Kontrollpanelen lanserades under början på 2016 till alla våra kunder, helt kostnadsfritt!


Säljprojektanalys

I den nya analysen öppnades nya möjligheter att se ännu närmare på arbetet med säljprojekt och affärsmöjligheter.

Syftet med säljprojektsanalysen är att ge användaren den information som krävs för att identifiera förbättringsmöjligheter och framgångsfaktorer i våra vårt arbete med säljprojekt. Den kunskap analysen ger används sedan för att skapa nya målsättningar och arbetssätt mot en ökad försäljning.

Säljprojektanalysen lanserades ut till alla våra kunder under hösten 2016, helt kostnadsfritt!


Vill du veta mer om Cirrus CRM?
Kontakta ossså berättar vi mer!


 

Summering Cirrus nyheter under 2016, del 1

Vi har nått början på 2017 och har många spännande saker som väntar. Men, vi kan inte låta bli att blicka tillbaka på ett fantastiskt och händelserikt 2016 som nu ligger bakom oss. Intresset för Cirrus CRM och Cirrus Way växer, antalet användare i Cirrus växer, våra kunder växer och därmed har såklart också Cirrus växt.

Det är vårt mål att erbjuda marknadens främsta CRM-lösning och därför lägger vi stor vikt vid att vidareutveckla och förbättra Cirrus CRM varje dag.

Vi brinner för att förbättra vårt verktyg och arbetssätt som hjälper företag att vara mer effektiva i sitt sälj för att uppnå en ökad försäljning. Att få leverera mer än ”bara” ett system är fantastiskt kul och en viktig del av vår verksamhet. Tillsammans med ett modernt, lättarbetat, komplett CRM och en inbyggd säljmetodik uppnår vi nya höjder i vad CRM ger tillbaka säljmässigt i ett bolag. Utan att rubba säljares motivation och utan att addera onödig administration.

Under året som gått har Cirrus begåvats med allt från små förbättringar till nya funktioner och moduler som stödjer Cirrus metodik och vårt tänk.

Här kommer del 1 i vår summering av de större lanseringar och förbättringar som kommit under året.


Cirrus Call

I början av 2016 lanserades en helt ny modul, Cirrus Call!

Vi identifierade ett behov hos många företag där de tvingats att ha olika system för telemarketing/nykundsbearbetning och för företagets befintliga kunder med långsiktig relationsförsäljning. Det ville vi ändra på!

Självklart finns en mängd funktioner och tjänster kopplade till Cirrus Call men det är effekten och nyttan vi vill skryta mest om. Vi har fått statistik från Cirrusanvändare som bekräftar att Cirrus Call ökat deras säljeffektivitet med minst 30% jämfört med deras tidigare system.

Läs mer om Cirrus Call HÄR


Triggers – Automatiserade flöden

Administrativt arbete tar tid och det är sällan man riktigt längtar efter att göra det. Men ändå så måste det göras.

Med hjälp av automatiska händelser/aktiviteter när något sker i Cirrus så har vi gjort vi utrymme för det viktigaste av allt: Säljet! Cirrus Triggers är en nyhet där man som användare kan ställa in olika automatiserade flöden som syftar till att försäkra sig om att överlämning sker automatiskt, dvs helt utan manuell påverkan. Även Triggers släpptes till alla våra kunder, helt kostnadsfritt!


Läs mer om Triggers HÄR


Cirrus Goal

En ny del i Gamification öppnades upp. Målsidan Cirrus Goal som gör det enkelt att mäta och uppmuntra framgångar.. Så väl långsiktiga som kortsiktiga.

Att sätta upp mål är inte bara till för att motivera sig själv, det ger en bättre överblick över vart vi är på väg och vad vi behöver med för att nå framgång.

Eftersom vårt mål är att våra kunder ska nå sina mål med hjälp av Cirrus, så valde vi att släppa Cirrus Goal till alla våra kunder, helt kostnadsfritt!

Läs mer om Cirrus Goal HÄR

Vill du veta mer om Cirrus CRM?

Kontakta oss så berättar vi mer!


 

Se er försäljning på vår sälj-tv!

Nu kan ni följa era försäljnings- och säljaktiviteter i realtid på en eller flera skärmar förpackat i en snygg och tilltalande design!

Med vår sälj-tv så lyfter ni upp de viktigaste nyckeltalen för er organisation på en eller fler skärmar i lobbyn, fikarummet eller i kontorslandskapet.
Ett enkelt och snyggt sätt att kommunicera och belysa bra resultat hos era medarbetare.

Med Cirrus Display så har ni ett stilrent och bra verktyg för att få alla på företaget engagerade i försäljningsprocesserna.

Med topplistor för försäljning, säljare och aktiviteter, snygga sidor med dagsfärsk data hämtade direkt ifrån Cirrus samt möjligheter att anpassa och skräddarsy för just ert företags behov så är Cirrus Display det självklara valet för att följa och forma er utveckling!
 

Kontakta oss så berättar vi mer.


 

Cirrus Mind Reader

Pressrelease – Nyköping 2016-04-01

Idag lanserar CRM Portalen Cirrus Mind Reader, ett CMR. Ytterligare en banbrytande och mycket användbar funktion i Cirrus. ”Precis som i övriga Cirrus så gillar vi lösningar som hjälper en säljare att sälja mer”, berättar CRM Portalens produktchef Lasse Klurig. Nu tar vi ett steg till och lanserar Cirrus Mind Reader! Vi kan lova att inget annat CRM har något liknande och vi vet att du kommer gilla detta! Cirrus läser dina kunders tankar och du vet enklare hur du ska agera.

Cirrus Mind Reader används via Cirrus mobilapp. Under ett kundbesök tar du upp mobilen, öppnar upp Cirrus och tar ett foto av din kund. Du måste ta bilden via appen och inte direkt via din telefons kamera. Det måste inte vara ansiktet du fotar men huvudet måste finnas med på bilden. Cirrus Mind Reader scannar av huvudets tankar och berättar genom en grön, gul eller röd symbol om kunden vill köpa din produkt eller inte. Om du får rött kan du avbryta kundbesöket direkt och spara värdefull tid. Om lampan visar grönt kan du vara trygg och kanske till och med höja priset lite. Då är dina chanser till ett bra avslut mycket stora. Ett krav är att du har en iOS/iPhone eller Androidtelefon med Cirrus mobilapp igång. Tekniken är utvecklad åt CRM Portalen på Buthead University i Springfield, USA.

Vi har haft några säljare som testat Cirrus Mind Reader en tid och de är alla överväldigade. Tänk att det kan vara så enkelt och att det funkar så bra, berättar Felicia Avril på företaget R-U-Sirius i Uppsala.

Tommy Fåhlme är säljchef på TopSales i Stockholm. Han har efter bara en kort testperiod sett en tydlig ökning i försäljningen och säljarnas marginal har ökat kraftigt.

Nu är det din tur att använda Cirrus Mind Reader! Du hittar funktionen i Cirrus mobilapp från och med idag den 1 april 2016 och den ingår utan extra kostnad. Om du behöver hjälp kan du kontakta Cirrussupporten så hjälper de dig igång. Lycka till hälsar vännerna på CRM Portalen!

 


 

26 feb 2016


Skrivet av
Henrik Larsson

Kategori
Tips i Cirrus
Utveckling & Design

Integrera ditt affärssystem med Cirrus

Vi vill att du ska kunna följa vad dina kunder handlar direkt i ditt CRM och vi tror att ni enklare kan göra ännu bättre affärer i framtiden ifall ni integrerar Cirrus med ert affärssystem!
 Det finns färdiga integrationsbryggor mellan Cirrus och fler än 25 olika affärssystem.

 

Att integrera ert affärssystem med Cirrus CRM gör att du på kundkortet kan se all orderhistorik och exakt vad varje enskild kund köpt. På det här viset kan du få fram dagsfärska försäljningssiffror i Cirrus var du än är. Med Cirrus integrerad till ert affärssystem vet du också att du har samma kunduppgifter i både affärssystemet och i ditt CRM. Självklart kan både enskilda säljare och säljledning följa hur försäljningen löper med ständigt uppdaterade statistiksidor, till och med i mobilen kan du se hur du och säljteamet ligger till mot budget. Integrationen avser en så kallad envägsintegration med data från affärssystemet till Cirrus. Ett antal fördefinierade fält enligt Cirrus Sync tekniska dokumentation synkroniseras per automatik, såsom kunddata, artiklar, offerter och ordrar.


En uppskattad funktion bland många säljare är möjligheten att hålla sig uppdaterad och att se all tidigare försäljning i realtid inför varje kundbesök. Eller för säljchefen att få en klar överblick över vilka kundrelationer som mår bra och var man behöver lägga fokus för att få bättre resultat. Kombinera detta med vårt utmärkta analysverktyg och vi kan lova er att försäljningen kommer att öka!

Aldrig tidigare har det varit så enkelt och så kostnadseffektivt att få koll på sina affärer!

Kontakta oss så berättar vi mer.

 


 

27 apr 2015


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
På gång i Cirrus
Utveckling & Design

Nya Cirrus Arkiv

CRM Portalen introducerar Cirrus Arkiv.

Utmaning:

Antal dokument, inte minst som fil växer lavinartat och vi lägger allt mer tid på att leta efter filer som vi vet finns men inte exakt vart. Inte sällan lägger vi också tid på att skapa dokument som redan finns hos våra kollegor. Vi får ofta hör om hur olika säljare bygger upp egna mappstrukturer, ibland helt utan backup, ibland i externa molntjänster och ibland på servrar som man inte kan nå när man är ute hos kund. Där lagrar de allt från interna kalkyler, offerter och annan viktigt information. Fler och fler använder läsplattor i säljarbetet och då upplever många att det är krångligt att nå viktiga filer. För kollegor är det svårt för att inte säga omöjligt att hitta viktig information så snabbt som det ofta krävs. Det brukar bli tydligt efter att en säljare slutat.

Nu finns Cirrus Arkiv!

För att underlätta säljarbetet och skapa mer ordning och reda inom en säljorganisation kommer Cirrus Arkiv bli en värdefull hjälp för många företag och säljare. Vi vet att många säljare ofta har många dokument som hör till en kund eller en affär. Allt från offerter, interna kalkyler, avtal, mötesprotokoll med mera. Nu kan alla Cirrusanvändare lagra dessa dokument där de bäst hör hemma, i CRM:et och på kundkortet!

5 snabba…

  • Alltid nära, alltid snabbt och alltid enkelt! En säljare har alltid med sig alla dokument som rör en kund. Det spelar ingen roll om det är via en dator eller läsplatta, i bilen, ute hos kund eller inne på kontoret. Det är snabbt och enkelt att lägga till dokument med så kallad ”Dra och släpp”-teknik.
  • En säljare kan lagra alla typer av dokument och knyta dom till en specifik aktivitet, ett enskilt säljprojekt, en viss kontaktperson etc. Med egna taggar blir det lättare att hitta filen för de som behöver ta del av innehållet.
  • Mer ordning och reda. Som företag kan man skapa bättre ordning och reda genom att centralt skapa mappstrukturer som gäller för alla kundkort, nya som befintliga (dynamiska mappar). För att undvika olika versioner kan man ”checka in” och ”checka ut” dokument och låsa dom för ändring. Historiken visar vem som ändrat i ett dokument. Alla filer som lagras i Cirrus backas upp minst en gång per dygn.
  • Möjlighet att skapa Intranät / interna mappstrukturer som ej har med en specifik kund att göra. Bra för exempelvis mallar, gemensamma styrdokument osv. Det går att sätta begränsningar i fråga om behörighet till en fil eller en mapp.
  • Inom kort kommer vi även introducera möjlighet att koppla en dokumentmall till Cirrus. När du arbetar i exempelvis ett MS Word-dokument kommer du kunna få fält som hämtar information från kundkortet. En offertmall kan exempelvis hämta företagsuppgifter och lägga till i rutan som passar in till ett fönsterkuvert.

Pris:

Vi vill att både våra befintliga och nya kunder så få ta del av alla bra och lättanvända funktioner som finns i arkivet och därför ingår hela Arkivet med alla dess funktioner och ett visst lagringsutrymme utan extra kostnad till Cirrus CRM. Alla Cirruskunder kan vid behov komplettera och lägga till mer lagringsutrymme. I tjänsten ingår backup och samma höga tillgänglighet som till övriga Cirrus. Våra befintliga kunder kan redan idag börja använda arkivet.

Mer info?

Kontakta oss redan idag så berättar vi mer! Du når oss via den här länken. Vi vill passa på och tipsa våra befintliga kunder om att det finns en instruktionsfilm i Cirrus som beskriver mer hur du använder Cirrus Arkiv. 

 


 

Cirrus Gamified - Cleared for take off!

Vi är väldigt stolta och det känns otroligt roligt att vi i Cirrus kan erbjuda våra användare ett helt nytt sätt att motivera och engagera till att använda sitt CRM-system. Vi på CRM Portalen vill verkligen att våra kunder ska få avkastning på sin CRM-investering och vi vill ge dem ett verktyg som ger dem fler affärer och mer affärsnytta då deras användare verkligen återkommer och nyttjar sitt CRM-system.

Vi tar det från början...
"Gamification is the use of game thinking and game mechanics to engage users in solving problems. Gamification is used in applications and processes to improve user engagement, return on investment, data quality, timeliness, and learning."
http://en.wikipedia.org/wiki/Gamification

Det handlar alltså om att nyttja tekniker/mekanismer hämtade från spelens värld. Att översätta de redan väl fungerande motivatorer för oss användare in i "businessvärlden". Man vill få oss användare att ständigt återkomma och känna oss motiverade att lösa problem, bli engagerade och varje dag finna nya utmaningar eller nya mål att nå.

Gamified i CRM Portalen - Cirrus
Det handlar inte om vem som säljer mest eller vem som gör mest möten, nej, detta löser vi redan med försäljningsmål och CRM-poäng. Vårt Gamified syftar till att motivera ALLA till att anta utmaningen att engagera sig i företagets CRM-satsning, en satsning som inte får gå fel. Att lyckas med sin CRM-satsning är avgörande för att nå ökad tillväxt och fina framtidsutsikter. För de företag som gör detta rätt och får med hela företaget så kan detta knappast upptas som en kostnad utan mer som en stark och självklar tillgång.

Hur fungerar det då?
Det är helt inbyggt i CRM Portalen som en sida eller en spelplats om så vill, där vi har kul och tävlar mot varandra och tillsammans precis bredvid dina kundkort och dina säljprocesser. Här kan man vinna utmärkelser, pokaler och nå nya och högre höjder varje dag. Man ser hur man ligger till i relation till andra och kan enkelt förstå vad man behöver göra för att nå högre i spellistorna. Vi använder flyget som grund i vårt formspråk och varje användare är en pilot i ett flygplan. Dessa flygplan befinner sig på det avstånd och den höjd från marken baserat på vilken position de har i rankinglistan. Hur långt före eller efter man ligger sina konkurrerande piloter är verkligen uppenbart. Den som har lättat från marken och stuckit upp bland cirrusmolnen leder, de som fortfarande står kvar och väntar inne i hangaren har en hel del att arbeta igen. Man vinner poäng i spelet genom att helt enkelt arbeta med sitt CRM-system. Det kan var så enkelt som att logga in eller bara skapa ett nytt kundkort, det finns ett 30-tal ganska enkla uppgifter som poängsätts. Hur mycket poäng man får per uppgift, ja det kan enkelt ställas in. Kanske någon prioriterar att alla kontaktpersoner ska ha en e-postadress angiven, tilldela då mycket poäng för detta. Spelet pågår alltid, varje dag och den slutar aldrig att räkna...

Happy gaming!!!
 

6 feb 2013


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Utveckling & Design

Vill du jobba hos oss?


Platsannons:
Här skulle vi kunna skriva en specifikation över vilka programmeringsspråk & tekniker du behärskar samt hur många års erfarenhet vi vill att du ska ha. Känns bara så otroligt trist och traditionellt!

Du som vet om att du är en duktig webbutvecklare, Ring oss nu!
 
Tillträde:
När kan du börja?

0155-28 50 20 eller jobb@crmportalen.se

 

23 jan 2013


Skrivet av
Pelle Ulvegrip

Kategori
Utveckling & Design

Är kunden kreditvärdig?

Att kunden är kreditvärdig är alltid viktigt att veta inför en affär.
När det gäller privatpersoner så finns ingen direkt motsvarighet till offentliga bokslut, som till viss del kan vara en fingervisning när det kommer till bolag.

Via Soliditet så kommer CRM Portalen snart kunna erbjuda kreditbeslut på privatpersoner nedan ser vi ett utdrag ur testverktyget för utvecklingen av funktionaliteten. 



Vi utvecklar nu en funktion för att en av våra kunders fältsäljare direkt i sin beställningsfunktion ska kunna genomföra en kreditbeslutskontroll.
Idag så sker denna kreditupplysning via SMS, i detta finns ett antal oönskade egenheter som nu försvinner.