Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.

Följ oss på vår blogg.


 

Ny samarbetspartner

Vi är glada att få välkomna IT-stöd Skaraborg AB som ny samarbetspartner!

IT-stöd kommer marknadsföra Cirrus CRM till sina kunder och utveckla integrationer till Cirrus från dem affärssystem IT-stöd levererar. Tillsammans kan vi erbjuda våra kunder ett kraftfullt CRM-verktyg fyllt med värdefull försäljningshistorik direkt från affärssystemet.

Startskottet på vårt samarbete var ett integrationsarbete där CRM Portalen och IT-stöd hjälpte vår gemensamma kund att integrera affärssystemet Winbas med Cirrus. Läs mer om arbetet på IT-stöds hemsida här

Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete och att få hjälpa ännu fler företag att effektivisera sitt säljarbete!






 

11 maj 2017


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Vi och våra kunder

Golfbilen redo



Med många härliga soltimmar framför oss har vi nu stripat om golfbilen ute på Nyköpings Golfklubb med vår nya logotyp, redo för säsong!

CRM Portalen är sedan flera år tillbaka stolt partner till Nyköpings GK, klubben är en av de största medlemsklubbarna i Sverige med över 2000 medlemmar. 

Kika in på deras hemsida här och boka en runda i vårsolen!


 

20 jan 2017


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Livet på kontoret
Vi och våra kunder

Alla på kundbesök

 

Någon gång är alltid första gången. Som i går kväll när hela företaget var på ett gemensamt kundbesök. Nu var det inte något vanligt kundbesök i den bemärkelsen men minst lika roligt och trevligt. Efter jobbet åkte vi ner till Nyköpings eget bryggeri, Nils Oscar som blev vår kund under 2016. Vi blev varmt välkomnade av Markus och Anna som bjöd oss på en trevlig provsmakning av deras goda sortiment av öl. Flera av oss blev förvånande över hur god en alkoholfri öl kan vara men det var nog det andra sortimentet som blev mest populär bland oss… Vi fick bland annat provsmaka pils, lager, Pale Ale och IPA. Det var extra kul att få testa samma öl som både filtrerad och ofiltrerad. Ett par hemliga buteljer som ännu inte hunnit lanseras dök också upp på bordet. Efter provsmakningen fick vi en rundvandring i bryggeriet och en bra lektion i hur det går till att göra en God lager (ja, den heter ju så). Tack Nils Oscar för en trevlig kväll.

 


 

30 apr 2015


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

Utbildning med Åbro.

Äntligen...

 

Väntan är över, nu har vi kört 2 heldagars utbildning tillsammans med säljteamet på Åbro. Det blev två intensiva dagar med ett pass i Stockholm och ett pass i Jönköping dagen efter.

Vi har arbetat inom vårt CRM-projekt sedan september 2014 och tagit fram en skräddarsydd lösning tillsammans med Åbro. Vårt gemensamma mål med CRM-projektet är att anpassa Cirrus till ett helt integrerat säljstöd för Åbros säljteam där all relevant affärsdata finns med en säljare ute hos kund. Cirrus ska också vara ett säljstöd som hjälper säljaren uppnå besöksfrekvens, undvika överbesök och identifiera avvikelser samt förtydliga nyckelkunder.

Det som glädjer mig enormt mycket är den energi och vilja som alla säljare på Åbro visar upp, man vill verkligen påverka och förändra och sikta framåt mot nya mål med nytt arbetssätt och ta mer marknadsandelar.

Lägger ut några bilder på våra dagar och den sista bilden har blivit en snackis. "Kurt Olsson kom på besök..."










För dig som ännu inte upplevt Cirrus.
Klicka här för att kontakta oss, så berättar vi mer...


 

10 dec 2014


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

Åbro - Cirrus

En kortare avstämning av vårt gemensamma Cirrus-projekt på kontoret i Nyköping inför stundande och välbehövlig julledighet.

Vi är så stolta och glada över vår kund Åbro.

Åbro valde Cirrus efter att ha genomgått en beslutsprocess där man utvärderat 8-10 andra CRM-leverantörer. Valet föll på Cirrus vilket gör oss enormt glada och stolta.

Vårt gemensamma projekt började strax efter semester 2014. Vi har tillsammans kopplat ihop Åbros affärssystem till Cirrus med allt från avtalsuppfyllnad, volymer, kampanjer med mera. Vår ambition är att ge varje säljare mer information om sina kunder när man är ute på fältet, t ex trenden i köpbeteende.

En stor del i alla implementationer av Cirrus är ett strategisk arbete. Det handlar om att identifiera ett nuläge, dvs vad vi gör tillsammans med våra kunder idag. Efter en tids nyttjande av Cirrus visas dessa samband enkelt och överskådligt via analyssidan (BI), aktivitetsmatrisen.
Vem: A-kund, B-Kund...
Vad: Kanvas, beslutsmöte, telefonsamtal...
När: 2 gånger per vecka, 4 gänger per vecka...

När vi har denna kunskap om vad vi gör idag, så kan Cirrus enkelt styra mot ett nytt önskat beteende, t ex mer möten med A-kund och mindre med t ex D-kunder. Det är här CRM-Poängen kommer in och belönar önskat beteende:
- Rätt typ av aktivitet med rätt typ av kund och kontinuerligt, varje vecka...

Vi vill passa på att önska Åbro en fantastisk Jul och Nyår och vi på CRM Portalen ser verkligen fram emot fortsatt arbete med friska och laddade krafter 2015. 2015 kommer att bli ett superspännande år när Cirrus rullas ut i skräddarsydd kostym för hela säljteamet med tydliga mål och ambitioner.

Tack igen Åbro, vi uppskattar verkligen förtroendet!


 

27 mar 2014


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

Podab Uppgraderar

Det är superkul med Cirrus-utbildning!

Podab som varit med oss på CRM Portalen i många år uppgraderades nyss till Cirrus.
Bilden visar hela säljgänget på plats i våra fina utbildningslokaler i Nyköping. Ett utbildningspass med fokus på nyheterna i programmet och hur Podab kan fortsätta att utveckla sitt säljdriv med den förfinade metodiken som Cirrus bygger på.

Vi önskar Podab stort lycka till med Cirrus och sitt fokus på ökad försäljning!

Läs mer om Podab här


 

23 dec 2013


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

Förstår ni nu vad CRM Portalen betyder för oss...

Vi fick en helt fantastisk julhälsning från en av våra kunder!

Vad tycker ni om den här jullåten...?
Förstår ni nu vad CRM Portalen betyder för oss?

God Jul!

Kalle Widelius
Widevox Sound Productions & Onlinevoices.com

Vi på CRM Portalen är så tacksamma för denna underbara julhälsning och ber att få tillönska Widevox och Onlinevoices.com en riktigt skön jul och nyår och vi ser fram emot ett fantastiskt 2014 tillsammans.

GOD JUL!


 

3 okt 2013


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

Vivida Assistans i hårdträning

Utbildningspass!

Vivida Assistans som varit med oss på CRM Portalen i många år uppgraderas till Cirrus.
På bilden ovan ser vi Hygienshoppen, ett dotterbolag till Vivida Assistans utbildas i Cirrus
med alla säljfrämjande funktioner. 

Läs mer om Vivida Assistans här
Läs mer om Hygienshoppen här


 

24 sep 2013


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

Ny återförsäljare - Vipetech

Välkommen Vipetech som ny återförsäljare!

Det känns väldigt kul för oss på CRM Portalen att vi blir fler och fler företag som vill hjälpa
andra företag att bli mer effektiva i sitt säljarbete och öka sin lönsamhet.

Vi hade ett riktigt spännande kvällspass på plats i utbildningslokalen hos Vipetech där vi
tillsammans slipade på våra argumenten kring vad som gör CRM Portalen till det självklara
valet för våra presumtiva kunder.

Mer om Vipetech:
Vipetech är ett IT-företag som erbjuder lösningar och tjänster för effektivare dokumentflödes-
processer. Med mångårig kompetens tillhandahåller vi marknadens förmodligen smartaste
och mest kostnadseffektiva lösningar. Det gör vi genom nära samarbete med våra noga
utvalda partners.
www.vipetech.se

Hjärtligt välkomna till CRM Portalen!


 

31 maj 2013


Skrivet av
Jesper Gustavsson

Kategori
Vi och våra kunder

DS Facility Management

Denna fredag var det dags att utbilda ett nytt gäng av portalare.

I grundutbildningen av portalen så går vi igenom hur man på ett enkelt och genomtänkt sätt kan
få mycket bättre koll på sina kunder och sina affärsmöjligheter. Vidare pratar vi om hur man kan
fördjupa sig mer i målsättningar och vilken typ av kunder man vill bearbeta.

Vill i och med detta blogginlägg hälsa DS Facility Management hjärtligt välkomna till CRM Portalen

Så här beskriver DS Facility Management sin verksamhet:
Vår kärnverksamhet är lokalvård, vi har hög kapacitet och lång erfarenhet vilket avspeglas i våra kundreferenser. Vi kan erbjuda alla former av städning, kontorsstädning, fönsterputs, trappstäd, centrumstäd, hotell-/konferensstädning, garage etc. Även i våra andra verksamhetsområden har vi erfaren och utbildad personal.
Besök hemsidan