Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.

Följ oss på vår blogg.


 

22 jun 2017


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Livet på kontoret

Semestertider!



Äntligen är det snart dags för semestrar och ledighet!

Vi på CRM Portalen kommer trots semestertider finnas tillgängliga under hela sommaren för dig som är nyfiken på att veta mer om Cirrus. Kontakta oss här så hör vi av oss!
För dig som kund är allt som vanligt. Supporten når du direkt inne i Cirrus och övriga frågor välkomnas per mail eller telefon.

Vi önskar alla en underbar ledighet och en härlig sommar!

 

15 jun 2017


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Livet på kontoret

Tack Göteborg!

I år höll vi vår årliga konferens på västkusten och på vårt kontor i Göteborg! 

Fullspäckat schema hela helgen. Fredagen ägnades åt konferens med kreativa övningar tillsammans på kontoret. Nya spännande arbetssätt och målsättningar togs fram som en del i vår resa att vidareutveckla CRM Portalen. Kvällen avslutades med middag och bowling i sann tävlingsanda som alltid!

Lördag förmiddag spenderade vi ute till havs och njöt av västkustens finaste miljöer. Vi hoppade på en ribbåt ute i Långedrag som tog oss iväg på sälsafari. 
Dagen bjöd på strålande väder och vi fick uppleva 100km/h till havs och se sälarna på nära håll. Självklart hann vi också med ett besök på Liseberg där vi fortsatte vår dag i höga hastigheter i form av karuseller.

Tack CRM Portalen för underbara dagar tillsammans ännu en gång!












 

20 jan 2017


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Livet på kontoret
Vi och våra kunder

Alla på kundbesök

 

Någon gång är alltid första gången. Som i går kväll när hela företaget var på ett gemensamt kundbesök. Nu var det inte något vanligt kundbesök i den bemärkelsen men minst lika roligt och trevligt. Efter jobbet åkte vi ner till Nyköpings eget bryggeri, Nils Oscar som blev vår kund under 2016. Vi blev varmt välkomnade av Markus och Anna som bjöd oss på en trevlig provsmakning av deras goda sortiment av öl. Flera av oss blev förvånande över hur god en alkoholfri öl kan vara men det var nog det andra sortimentet som blev mest populär bland oss… Vi fick bland annat provsmaka pils, lager, Pale Ale och IPA. Det var extra kul att få testa samma öl som både filtrerad och ofiltrerad. Ett par hemliga buteljer som ännu inte hunnit lanseras dök också upp på bordet. Efter provsmakningen fick vi en rundvandring i bryggeriet och en bra lektion i hur det går till att göra en God lager (ja, den heter ju så). Tack Nils Oscar för en trevlig kväll.

 


 

19 jan 2017


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Sälj & Marknad
Livet på kontoret

Kompetenshöjning

Idag har vi haft förmånen att få sitta i skolbänken och lära oss mer om värdebaserad försäljning. Vi vill förbättra vår förmåga, kunskap och vårt beteende så att vi kan öka våra prestationer i vårt säljarbete. Som du säkert vet så pratar vi ofta med kunder och prospekts om hur Cirrus CRM kan hjälpa enskilda säljare och hela företag till mer och bättre försäljning. Genom att ha en bra struktur i säljarbetet vet vi att små förbättringar ger stor utväxling. Samma sak gäller självklart vårt eget beteende, vårt sätt att agera, prata och kommunicera. Vi står ofta inför samma utmaningar som ni gör.

Därför var det extra roligt att få utmana oss själva inom just vår hjärtefråga, ökad försäljning. På plats hade vi vår partner inom säljutveckling och säljutbildning, Kim von Walden. Kim fick oss att fundera över många bra frågeställningar och gav många bra tips på hur vi kan utveckla vår egen försäljning. Kim von Walden har arbetat med försäljning i olika roller under i hela sitt liv och sedan mer än 10 år arbetar han med att höja kompetensen inom både små och stora företag. Han är den person som utför alla säljutbildningar i vår Sales Training Academy. Precis som tidigare ansvarar ”vår andra” Kim, Kim Häggström för all utbildning som rör alla som har med Cirrus CRM att göra. Nu alltså två Kim, båda erfarna och duktiga utbildare. Dubbelt så bra kan man också säga.

 

 

Vill du också utveckla ditt säljteam till att bli ännu bättre? Tror du precis som oss, att vårt beteende påverkar våra chanser till att göra fler och bättre affärer? Prata i så fall med någon av oss på CRM Portalen redan idag. I Cirrus Sales Training Academy finns ett brett utbud av olika utbildningsprogram som syftar till att höja säljkompetensen och Cirruskunskapen bland våra Cirrusanvändare. Vi presenterar gärna något av våra färdiga säljutbildningspaket eller tar fram en individuell lösning som passar just er verksamhet. Gemensamt är att de bara syftar till en sak, att få ert säljteam att prestera ännu lite bättre och göra ert företag ännu lite starkare i kampen om nästa affär. Cirrus Sales Training Academy är precis som Cirrus CRM ett utomordentligt bra sätt till att skapa fler, mer lönsamma och bättre affärer.

 


 

3 jan 2017


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Livet på kontoret

Vi flyttar vårt kontor i Göteborg!



Den 9 januari flyttar vi vårt kontor på västkusten till - Varbergsgatan 2B, 412 65 Göteborg.

Med nya kollegor på väg behöver vi mer plats att växa på.
Vi lämnar därmed Östra Hamngatan och flyttar till större lokaler i området Krokslätt.

Vi finns nu endast 10 minuter med spårvagn från stan och en promenad bort från Liseberg.
Kontoret är beläget alldeles intill E6/E20 vilket också underlättar för besökare med bil att komma till oss.

Vår postadress fortsätter att vara densamma. All post går som vanligt till vår huvudkontor i Nyköping.
Adressen dit är:
Eskilstunavägen 7A, 611 56 Nyköping


Varmt välkomna förbi!


 

Nyårslöften

Gott nytt år!

Det sägs att det är många som avger nyårslöften nu under kommande nyårshelg. När klockorna ringer in tolvslaget så kan man nästan se tankarna som snurrar i gästernas huvuden.

Förutom att lova att jag ska vara en bättre människa och fred på jorden så har jag även avlagt ett nyårslöfte tidigare nyår där jag lovar mig själv att ”Träna mer” och i vissa fall ”börja träna”. Naturligtvis har jag precis som så många andra misslyckats i min ambition att ändra mitt beteende.

Vad har jag gjort för fel? Varför har jag misslyckats? ”Att börja träna” eller ”Träna mer” är ju inte rätt mål för det är ju inte själva träningen jag vill åt utan resultatet av träningen. För att jag ska kunna lyckas måste jag tänka ett par steg till och hitta ett tydligt och mätbart mål. För att kunna avgöra om man lyckats eller misslyckats så ska målet helst vara mätbart. Alltså smartare att sätta sitt nyårslöfte i något mätbart. ”Klara att springa milen under xx minuter” till exempel. För att kunna nå det måste jag sedan börja träna mer alternativt börja träna smartare.

Innan du sätter dina nyårslöften, oavsett om de handlar om personliga löften eller om det handlar om vad du ska uppnå på jobbet kommande år så är min rekommendation att du jobbar med SMARTA mål. Klicka gärna på den här länken för att läsa mer om SMARTA mål.

Det är ett klokt och framgångsrikt sätt att lyckas med dina mål. Heja Nyårslöften men gå inte i samma fälla som jag och många med mig gjort tidigare. Bryt trenden och lyckas med ditt löfte! Lycka till!!!  //Anders W

Ps

Använd gärna Cirrus Goal när du sätter dina affärsmål för 2017. Du kan dela din resa till toppen av berget med dina kollegor men du kan också hålla ditt mål för dig själv.

 


 

22 dec 2016


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Livet på kontoret

God jul!

VI vill önska dig, alla våra kunder, samarbetspartners och leverantörer en skön och avkopplande jul och nyårshelg! Vi hoppas att du får njuta av allt gott som hör julen till och att den extra ledigheten ger nyladdade batterier inför ett spännande 2017.

God jul och Gott nytt år hälsar vännerna på CRM Portalen.


 

16 dec 2016


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Livet på kontoret

Anledning att fira!

Det är inte utan viss stolthet som vi klätt kontoret i guld idag. Team Cirrus, det vill säga vi på CRM Portalen AB är så glada över att ha passerat en viktig milstolpe. Vi har nyligen passerat 10 000 000 kr i omsättning. Detta räknat under 2016. Det betyder att vi haft en betydande tillväxt sedan året innan. Detta hade inte varit möjligt utan alla anställdas hårda arbete och det hade inte varit möjligt utan alla våra fantastiska kunder. Idag firar vi och ni som är i närheten är varmt välkomna in på ett glas kallt och torrt glas Champagne. Här är några bilder från vår frukost tidigare idag.

 







 

11 okt 2016


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Livet på kontoret

Ny symbol

I år fyller CRM Portalen 15 år och i samband med det tar vi ett kliv framåt och förnyar vår grafiska profil. Under de senaste åren har vi som företag och Cirrus som CRM-lösning vuxit ordentligt och det är därför spännande att få introducera vår nya och snygga symbol/logo. Detta är en del i vårt nya grafiska formspråk som andas dynamik och framtid. Även vår CRM-lösning Cirrus har fått en ny symbol som går i samma linje och med samma färgskala vilket skapar en bättre igenkänning. På bilden ser du när vår nya fasadskylt kommer på plats.

 
 

6 okt 2016


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Livet på kontoret

Lär känna vår personal - Del 8

Hej Anders!



Känns som vi landar direkt i frågan om dina intressen med tanke på de härliga bilderna. Skidåkning verkar vara en favorit?
Absolut, när det är snö är det härligt att åka skidor, både på längden och tvären. Annan årstid väljer jag hellre cykeln eller en springtur...

Beskriv dig själv lite kort?
Är tystlåten och elak men kan innehålla spår av ironi.

Och din roll här på CRM Portalen?
När försäljningen går bra brukar jag kalla mig för Säljchef.

Har du någon favoritfunktion i Cirrus CRM?
Bland alla godsaker som finns i Cirrus CRM så är det svårt att välja en favorit men eftersom jag vet att du slåss bra så inser jag att jag bör ge ett svar. Mitt svar är Cirrus egen kompass, Cirrus Sales Performance Indicators. Alltså Cirrus djupdykande analyssidor. De ger blixtsnabbt svar om båten håller rätt kurs. Utan en kompass är det svårt att hitta tillbaks till rätt kurs.

Berätta om din favoritplats på jorden!
Jag är ju Linköpingsbo så den östgötska skärgården. Det är en mix av lugnet i fjällen och all världens samlade skönhet utspritt i havet.

Vad blir det när du lagar din favoriträtt?

Nötfärsbiffar med färskost och egenodlade örtkryddor tillsammans med blandning av ugnsbakade rotfrukter och potatis.

Och vad dricker du till? Rött eller vitt?
Rött vin funkar till allt utom frukost. Jag har många favoriter och det är sällan jag blir besviken.

Finns det något du aldrig äter?
Det finns inte många saker som jag inte äter, men jag undviker gärna Lime. Det har en sådan sur eftersmak...

Berätta om något du är riktigt stolt över?
Att ha två härliga döttrar som idag är vuxna och så duktiga på det som de gör.

Och avslutningsvis, ett säljtips från säljchefen?
Något jag är dålig på att praktisera men... "Silence is a source of Great Strength.”
I alla fall om vi ska tro på Lao Tzu