Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.

Följ oss på vår blogg.


 

8 sep 2017


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Sälj & Marknad
Tips i Cirrus

8 fallgropar!

 

Om du går och funderar på att skaffa ett CRM eller byta ut ert befintliga så vill jag rekommendera alla att läsa inlägget om ”8 fallgropar att undvika i samband med att man väljer ett CRM”. Artikeln är skriven av Patrik Nordqvist som driver sidan Försäljningschefen.se. Här kan du läsa inlägget (extern sida).

Alla företag har olika behov och mål med vad man vill uppnå med ett CRM. Därför finns mängder av olika alternativ på marknaden och inget CRM passar alla behov och kunder. Ta därför med dessa punkter när du ska välja både CRM-leverantör och CRM-system nästa gång. 

Till Patrik Nordkvists genomtänkta lista över ”8 fallgropar” vill jag gärna komplettera med ytterligare en punkt. Låt det inte bli tråkigt, fult och trist. Är det CRM system ni tittar på roligt och hur lockar det säljaren till att verkligen använda systemet? Dagens och morgondagens säljare nöjer sig inte med ett CRM som ser ut som Excel och som inte uppmuntrar säljaren i det vardagliga säljarbetet. Kanske faller detta in i andra punkten i Nordkvist 8-punktslista men tycker jag att frågan är så viktig att den är värd en egen punkt. Sedan är ju 9 mer än 8… :-)

 

 
 

GDPR

Den 25 maj 2018 kommer en ny EU-förordning att börja gälla och den kommer att påverka ert företag/organisation. Aldrig tidigare har det varit viktigare med god struktur i hanteringen av personuppgifter. Den nya förordningen kommer att ersätta PuL och kallas i dagligt tal för GDPR (General Data Protection Regulation). Dataskyddsförordningen på svenska. En gemensam lag för hela EU som ska stärka individens rätt till data kopplad till sig som person. Det är inte en ny variant av PuL utan ett helt nytt synsätt på hanteringen av personuppgifter. Eftersom det kommer att vara samma regler i hela EU blir det också enklare för alla leverantörer som har kunder spridda i många EU-länder.

Du har säkert redan sprungit på uttrycket i din organisation och ett flertal företag har kommit långt i sin anpassning för att uppfylla villkoren i EU-förordningen. Då har du också redan hört att det kan komma att dömas ut stränga straff till företag som inte uppfyller GDPR, upp till 4 % av koncernens globala omsättning eller 20 miljoner Euro!

Alla som på något sätt handskas med personuppgifter kommer att bli berörda. En personuppgift kan vara ett namn, en adress, en e-postadress eller ett mobiltelefonnummer. Som du inser så har ni den typen av information inom er organisation. Allt är inte helt klart men som det ser ut så spelar det ingen roll om informationen finns lagrad i ett affärssystem, på ett papper, i ett CRM eller hos någon av era partners/underleverantörer.

Bara för att det kommer en ny lag så behöver det inte nödvändigtvis innebära att man måste vända upp och ner på hela företaget MEN alla företag, organisationer, offentlig förvaltning och föreningar är skyldiga att följa lagen. Det finns därför inga genvägar och alla kommer att behöva agera och i vissa fall göra ganska stora förändringar i det sätt man handskas med personuppgifter

I de fall man har god struktur och en tydlig strategi i hur man handskas med personuppgifter så blir arbetet enklare. Cirrus CRM är ett bra exempel på hur man kan lagra personuppgifter på ett strukturerat sätt och där vi med hjälp av funktioner i Cirrus kan göra arbetet enklare. Om man däremot lagrar personuppgifter spritt i mängder av officedokument, andra diverse lokalt lagrade filer, utskrivna adressetiketter och anteckningsblock så kan det bli en stor utmaning att anpassa sig till den nya lagen. Man måste också ha koll på alla företag/leverantörer utanför din organisation som har tillgång till er organisations lagrade personuppgifter. Det kan till exempel vara underleverantörer som hjälper till att skicka ut epost, paket, trycka marknadsmaterial eller som utför andra typer av tjänster.

Vi på CRM Portalen kommer under hösten 2017 att erbjuda ett antal tillfällen till workshops. Pass där vi informerar om GDPR och där vi gemensamt går igenom saker som våra kunder behöver känna till vad gäller lagring av personuppgifter i ett CRM system. Vi återkommer med datum efter semesterperioden. Vi vill också informera om att vi under en tid arbetat med vårt eget GDPR-arbete. Vi håller på och implementerar vissa justeringar som gör så att Cirrus som CRM och vi som företag uppfyller GDPR-förordningen.

Till sist, aldrig tidigare har det varit viktigare med god struktur i hanteringen av personuppgifter. Vi berättar gärna mer om hur Cirrus CRM kan göra GDPR-anpassningar enklare. Klicka här för att ta kontakt med CRM Portalen.

 

Denna information och text syftar inte till, och gör inte anspråk på att ge någon total bild av kommande EU-förordning eller till att vara en officiell instruktion kring hur man ska förhålla sig till GDPR. Det är upp till varje organisation att själv skaffa sig denna kompetens och insikt. Läs gärna mer på Datainspektionens sida via denna länk.


 

3 maj 2017


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Sälj & Marknad
Tips i Cirrus

Upplev Cirrus analyser

En mycket viktig och uppskattad del av Cirrus är våra olika analysverktyg.
Här kan ni mäta ert arbete på flera olika sätt för att se till att ni gör rätt saker, med rätt kunder.

 

Det är först när vi vet hur vi jobbar som vi kan identifiera förbättringsmöjligheter, skapa beslutsunderlag och nya målsättningar i arbetet mot ett förbättrat resultat. 

Men, att få fram statistik som kan användas för vidareutveckling är ofta svårt och framförallt väldigt tidsödande. Företag söker sig mer och mer till kompetenta verktyg som kan hjälpa till att förse dem med värdefull information. Därför har vi lagt stort fokus på att göra statistiken lättåtkomligt, enkel att förstå och tilltalade grafiskt i Cirrus. 

Med hjälp av Cirrus blir besöksrapporter, tidkrävande sammanställningar, krångliga Exceldokument och svåråtkomlig försäljningsdata historia. I systemets olika analysverktyg kan du enkelt och utan krångel kan se allt från enskilda order och lönsamma kundtyper till vem som träffat flest A-kunder eller har högst värde på sina affärer.

I tuff konkurrens gäller det att vara den som är bäst, och vad kan då vara viktigare än att ha full koll på vårt arbete med våra kunder?

Vill du veta mer om hur Cirrus kan bespara er tid och förse er med relevant statistik?

Klicka här och fyll i dina uppgifter, eller ring oss på 0155-285020 så berättar vi mer!


 

Summering Cirrus nyheter under 2016, del 2

Vi har nått början på 2017 och har många spännande saker som väntar. Men, vi kan inte låta bli att blicka tillbaka på ett fantastiskt och händelserikt 2016 som nu ligger bakom oss. Intresset för Cirrus CRM och Cirrus Way växer, antalet användare i Cirrus växer, våra kunder växer och därmed har såklart också Cirrus växt.

Det är vårt mål att erbjuda marknadens främsta CRM-lösning och därför lägger vi stor vikt vid att vidareutveckla och förbättra Cirrus CRM varje dag.

Vi brinner för att förbättra vårt verktyg och arbetssätt som hjälper företag att vara mer effektiva i sitt sälj för att uppnå en ökad försäljning. Att få leverera mer än ”bara” ett system är fantastiskt kul och en viktig del av vår verksamhet. Tillsammans med ett modernt, lättarbetat, komplett CRM och en inbyggd säljmetodik uppnår vi nya höjder i vad CRM ger tillbaka säljmässigt i ett bolag. Utan att rubba säljares motivation och utan att addera onödig administration.

Under året som gått har Cirrus begåvats med allt från små förbättringar till nya funktioner och moduler som stödjer Cirrus metodik och vårt tänk.

Här kommer del 2 i vår summering av de större lanseringar och förbättringar som kommit under året. 


Cirrus Display

Med Cirrus Display har vi skapat marknadens snyggaste Sälj-TV! Ett stilrent, snyggt och bra verktyg för att få alla på företaget engagerade i säljarbetet med enkla medel.

Cirrus Display presenterar topplistor och dagsfärsk info om företaget försäljning, trender eller aktiviteter. Paketerat och presenterat på ett tilltalande sätt som motiverar varje medarbetare på kontoret att hamna i topp. Cirrus Display kan även skräddarsys och anpassas för varje företags unika behov.

Läs mer om Cirrus DisplayHÄR, eller kontakta oss så får du se ett exempel


Kontrollpanelen

För att få maximal nytta av Cirrus krävs ofta att man konfigurerar och ställer in Cirrus på bästa tänkbara sätt.

Därför ville vi göra det enklare än någonsin att hantera dessa inställningar. Kontrollpanelen är en samlingsplats för hantering av konton samt olika inställningar och kodningar. Kontrollpanelen fick också en modern och tydlig layout på all hantering för att underlätta hanteringen.

Kontrollpanelen lanserades under början på 2016 till alla våra kunder, helt kostnadsfritt!


Säljprojektanalys

I den nya analysen öppnades nya möjligheter att se ännu närmare på arbetet med säljprojekt och affärsmöjligheter.

Syftet med säljprojektsanalysen är att ge användaren den information som krävs för att identifiera förbättringsmöjligheter och framgångsfaktorer i våra vårt arbete med säljprojekt. Den kunskap analysen ger används sedan för att skapa nya målsättningar och arbetssätt mot en ökad försäljning.

Säljprojektanalysen lanserades ut till alla våra kunder under hösten 2016, helt kostnadsfritt!


Vill du veta mer om Cirrus CRM?
Kontakta ossså berättar vi mer!


 

Summering Cirrus nyheter under 2016, del 1

Vi har nått början på 2017 och har många spännande saker som väntar. Men, vi kan inte låta bli att blicka tillbaka på ett fantastiskt och händelserikt 2016 som nu ligger bakom oss. Intresset för Cirrus CRM och Cirrus Way växer, antalet användare i Cirrus växer, våra kunder växer och därmed har såklart också Cirrus växt.

Det är vårt mål att erbjuda marknadens främsta CRM-lösning och därför lägger vi stor vikt vid att vidareutveckla och förbättra Cirrus CRM varje dag.

Vi brinner för att förbättra vårt verktyg och arbetssätt som hjälper företag att vara mer effektiva i sitt sälj för att uppnå en ökad försäljning. Att få leverera mer än ”bara” ett system är fantastiskt kul och en viktig del av vår verksamhet. Tillsammans med ett modernt, lättarbetat, komplett CRM och en inbyggd säljmetodik uppnår vi nya höjder i vad CRM ger tillbaka säljmässigt i ett bolag. Utan att rubba säljares motivation och utan att addera onödig administration.

Under året som gått har Cirrus begåvats med allt från små förbättringar till nya funktioner och moduler som stödjer Cirrus metodik och vårt tänk.

Här kommer del 1 i vår summering av de större lanseringar och förbättringar som kommit under året.


Cirrus Call

I början av 2016 lanserades en helt ny modul, Cirrus Call!

Vi identifierade ett behov hos många företag där de tvingats att ha olika system för telemarketing/nykundsbearbetning och för företagets befintliga kunder med långsiktig relationsförsäljning. Det ville vi ändra på!

Självklart finns en mängd funktioner och tjänster kopplade till Cirrus Call men det är effekten och nyttan vi vill skryta mest om. Vi har fått statistik från Cirrusanvändare som bekräftar att Cirrus Call ökat deras säljeffektivitet med minst 30% jämfört med deras tidigare system.

Läs mer om Cirrus Call HÄR


Triggers – Automatiserade flöden

Administrativt arbete tar tid och det är sällan man riktigt längtar efter att göra det. Men ändå så måste det göras.

Med hjälp av automatiska händelser/aktiviteter när något sker i Cirrus så har vi gjort vi utrymme för det viktigaste av allt: Säljet! Cirrus Triggers är en nyhet där man som användare kan ställa in olika automatiserade flöden som syftar till att försäkra sig om att överlämning sker automatiskt, dvs helt utan manuell påverkan. Även Triggers släpptes till alla våra kunder, helt kostnadsfritt!


Läs mer om Triggers HÄR


Cirrus Goal

En ny del i Gamification öppnades upp. Målsidan Cirrus Goal som gör det enkelt att mäta och uppmuntra framgångar.. Så väl långsiktiga som kortsiktiga.

Att sätta upp mål är inte bara till för att motivera sig själv, det ger en bättre överblick över vart vi är på väg och vad vi behöver med för att nå framgång.

Eftersom vårt mål är att våra kunder ska nå sina mål med hjälp av Cirrus, så valde vi att släppa Cirrus Goal till alla våra kunder, helt kostnadsfritt!

Läs mer om Cirrus Goal HÄR

Vill du veta mer om Cirrus CRM?

Kontakta oss så berättar vi mer!


 

Nyårslöften

Gott nytt år!

Det sägs att det är många som avger nyårslöften nu under kommande nyårshelg. När klockorna ringer in tolvslaget så kan man nästan se tankarna som snurrar i gästernas huvuden.

Förutom att lova att jag ska vara en bättre människa och fred på jorden så har jag även avlagt ett nyårslöfte tidigare nyår där jag lovar mig själv att ”Träna mer” och i vissa fall ”börja träna”. Naturligtvis har jag precis som så många andra misslyckats i min ambition att ändra mitt beteende.

Vad har jag gjort för fel? Varför har jag misslyckats? ”Att börja träna” eller ”Träna mer” är ju inte rätt mål för det är ju inte själva träningen jag vill åt utan resultatet av träningen. För att jag ska kunna lyckas måste jag tänka ett par steg till och hitta ett tydligt och mätbart mål. För att kunna avgöra om man lyckats eller misslyckats så ska målet helst vara mätbart. Alltså smartare att sätta sitt nyårslöfte i något mätbart. ”Klara att springa milen under xx minuter” till exempel. För att kunna nå det måste jag sedan börja träna mer alternativt börja träna smartare.

Innan du sätter dina nyårslöften, oavsett om de handlar om personliga löften eller om det handlar om vad du ska uppnå på jobbet kommande år så är min rekommendation att du jobbar med SMARTA mål. Klicka gärna på den här länken för att läsa mer om SMARTA mål.

Det är ett klokt och framgångsrikt sätt att lyckas med dina mål. Heja Nyårslöften men gå inte i samma fälla som jag och många med mig gjort tidigare. Bryt trenden och lyckas med ditt löfte! Lycka till!!!  //Anders W

Ps

Använd gärna Cirrus Goal när du sätter dina affärsmål för 2017. Du kan dela din resa till toppen av berget med dina kollegor men du kan också hålla ditt mål för dig själv.

 


 

30 sep 2016


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Sälj & Marknad
Tips i Cirrus

Härliga tider, avslutstider!

Du kommer hem efter ett lyckat kundbesök och känner den där härliga och pirriga känslan i magen. Yes! Jag har lyckats. Mötet blev kanon.

Varför inte stanna upp en stund och fundera över på vad som var bra med mötet!? Det är lätt att bli lurad bara för att kunden ställer många frågor, är positiv och lätt att snack med. Erfarna och duktiga säljare njuter av den positiva känslan men håller och huvudet kallt och funderar över vad vi fick med oss hem. Kanske inte bara från det senaste mötet utan under hela säljprocessen.Genom att ställa många frågor så får du mer kunskap än dina konkurrenter som kanske bara pratar om sig själva och sin produkt.

Vill du testa dig själv? Här är 7 frågeställningar du kan fundera över. Har du med dig alla svar hem efter ditt senaste kundbesök? Jag blir glad om du får ett JA-svar på var och en av dom. Om du får övervägande NEJ-svar och samtidigt tror att du är på väg att vinna en den här affärsmöjligheten så finns det all anledning att gå tillbaks och göra om, göra rätt. :-)

  1. Finns det ett tydligt "nästa steg" bokat med tid och datum? JA/NEJ
  2. Finns det ett "nästa steg" där kunden(och inte bara du) ska återkoppla på något vis? JA/NEJ
  3. Pratar du med både Beslutsfattare och Påverkare (eller bara med de som påverkar beslutet? JA/NEJ
  4. Håller kunden med om att din tjänst/produkt/lösning löser ett affärskritiskt problem hos kunden? JA/NEJ
  5. Vet du om kunden haren budget för det som du erbjuder och om ditt förslag ryms i denna budget? JA/NEJ
  6. Har kunden bekräftat eller satt ett datum för när de ska ta ett beslut? JA/NEJ
  7. Finns det något som gör att kunden måste ta ett beslut (eller kan det skjutas upp)? JA/NEJ

Ni kanske har fler frågor som ni vill lägga till? I Cirrus kan du ha dessa frågor och ännu fler kopplade direkt till ditt säljprojekt. I säljtavlan finns en flik som heter "Fakta". Där kan du sätta era egna frågor och fylla i svaren under säljprocessen. Om du är säljchef så kan detta vara till bra hjälp när ny personal ska skolas in. Lycka till!

 

 


 

Cirrus 1.8 är här!

Idag släpps den senaste uppdateringen av Cirrus CRM, version 1.8!

Det är vårt mål att hela tiden erbjuda marknadens främsta CRM och vi brinner för göra Cirrus till det verktyg som hjälper våra kunder att öka sin försäljning.
I den senaste versionen har våra kunder fått ta del av både förbättringar av befintliga funktioner men också några nyheter!

En av de nyheter vi är extra stolta över är den nya Säljprojektsanalysen



I den nya analysen öppnas möjligheten att se ännu närmare på era säljprojekt och affärsmöjligheter. Vrid och vänd på siffror, antal, tidsperioder, livslängder, kundtyper mm.
Hur många nya säljmöjligheter skapar vi? Hur många hamnar i respektive projektsteg? När stänger vi affären? Hur många vunna/förlorade affärer har vi över tid?

Syftet med säljprojektsanalysen är att ge användaren den information som krävs för att identifiera förbättringsmöjligheter och framgångsfaktorer i våra säljprojekt.
Nyttja kunskapen analysen ger er och skapa nya mål och arbetssätt mot en ökad försäljning.



Vill du veta mer om Cirrus och våra nyheter?

Klicka här så kontaktar vi dig inom kort!
Eller ring oss på


 

5 sep 2016


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Sälj & Marknad
Tips i Cirrus

Kunskap är makt

Cirrus CRM är känt för att vara ett användarvänligt system med snyggt och modernt gränssnitt som är enkelt att förstå sig på.

Men även om Cirrus ger våra användare enormt bra förutsättningar redan innan start, så vill vi påstå att utbildning och vägledning ofta är helt avgörande för att lyckas med CRM i en organisation.



Vi på CRM Portalen har några av branschen mest erfarna CRM-konsulter som vet precis hur en lyckad CRM-implementation bör se ut, i mängder av olika verksamheter.
Våra utbildningar skräddarsys tillsammans med kund och syftar till att hjälpa er att tänka till kring dem där extra, ibland avgörande stegen som kommer att skapa stabilitet och struktur i ert fortsatta sälj- & kundrelationsarbete.

Här handlar frågan mycket om vart vi sätter målflaggan. Vi hjälper er att hitta de mest effektiva vägarna, med Cirrus som verktyg, för att nå era mål. Det finns så många exempel på hur lätt det är att gå vilse och missa målet. Det är dyra erfarenheter!
CRM-systemet är och blir navet i våra kunders kundrelationer, här ska ni dra nytta av vår kompetens.

Ni kan er verksamhet, och vi vet hur arbetssätt och rutiner implementeras i ett CRM. Oavsett om det är ert första CRM-system eller om ni kommer ifrån ett annat.
Vår samlade kompetens tillsammans med Cirrus struktur, metodik och unika sätt att motivera användaren ger oss de förutsättningar vi behöver för att nå framgång.

En digital säljcoach kort och gott!


Rådfråga oss gärna om ni har funderingar kring implementationer och utbildningar.
Vi hjälper er på vägen mot ökad försäljning.


 

Se er försäljning på vår sälj-tv!

Nu kan ni följa era försäljnings- och säljaktiviteter i realtid på en eller flera skärmar förpackat i en snygg och tilltalande design!

Med vår sälj-tv så lyfter ni upp de viktigaste nyckeltalen för er organisation på en eller fler skärmar i lobbyn, fikarummet eller i kontorslandskapet.
Ett enkelt och snyggt sätt att kommunicera och belysa bra resultat hos era medarbetare.

Med Cirrus Display så har ni ett stilrent och bra verktyg för att få alla på företaget engagerade i försäljningsprocesserna.

Med topplistor för försäljning, säljare och aktiviteter, snygga sidor med dagsfärsk data hämtade direkt ifrån Cirrus samt möjligheter att anpassa och skräddarsy för just ert företags behov så är Cirrus Display det självklara valet för att följa och forma er utveckling!
 

Kontakta oss så berättar vi mer.