Demoplattform (Ej Kundinlogg)



Felaktiga uppgifter!
Kontakta oss på 0155-28 50 20
Misslyckad inloggning
Vi ser att du försöker logga in. Det finns två möjliga orsaker till att detta inte fungerar.
1/ Om du redan är kund till oss så beror detta på att du valt fel inloggningssida. Er CRM-ansvarig har länken till din inloggningssida.
2/ Om du vill logga in som gäst så är du på rätt sida men dina inloggningsuppgifter är felaktiga eller så har ditt testkonto upphört. Kontakta oss på CRM Portalen så hjälper vi dig, ring 0155-28 50 20 eller via e-post till din kontaktperson hos oss.

Följ oss på vår blogg.


 

23 feb 2018


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Sälj & Marknad

En inbjudan till något du och jag gillar!


Vi vill träffa dig torsdagen den 15 mars och bjuda dig på en god frukost. Vi har satt ihop en spännande agenda som handlar om ökad försäljning. Ett område som jag misstänker att både du och jag gillar och värderar högt. 

 

När vi ses kommer säljkonsult Kim von Walden att ge exempel och beskriva hur vi kan förbättra vår förmåga, kunskap och vårt beteende för att öka våra prestationer. Den typen av prestationer som generar både fler affärer och mer pengar i plånboken. Kim von Walden har framgångsrikt utbildat och utvecklat stjärnsäljare under mer än 20 år. Kim föreläser och utbildar med hela världen som sitt säljdistrikt. Den 15 mars är han och delar med sig av sina kunskaper hos oss i Göteborg.

Vi vill berätta mer om hur du och ert företag kan dra nytta av Cirrus CRM. Cirrus är mer än ett system och som olikt många andra CRM lockar fram och uppmuntrar till rätt beteende. För att lyckas på en marknad där konkurrensen hårdnar varje dag krävs god kunskap, hög motivation och en struktur överlägsen dina konkurrenter.

Oavsett om ni redan överträffat era höga säljmål eller inte, så kommer det inte bli enklare att göra det i morgon eller nästa år. Vi behöver hela tiden vässa vår förmåga och vårt beteende om vi ska ha en chans att vinna fler och bättre affärer än våra konkurrenter.


Göteborg: Torsdag 15 mars kl. 07:30 till ca 09:30

Varmt välkommen!

Anmäl dig här!


 

14 feb 2018


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Rekrytering

Vi söker Frontend-utvecklare!

Har du tidigare erfarenhet av frontendutveckling? Har du drivet att ge allt och vill utvecklas tillsammans med ett starkt företag där gemenskap värdesätts högt? Har du ett stort tekniskt intresse samtidigt som du är en relationsskapare? Då är det kanske just dig vi söker till tjänsten som frontendutvecklare.

Tjänsten passar dig som brinner för utveckling och som vill bli en nyckelspelare i ett växande företag. Att din roll är viktig och betydelsefull för företagets tillväxt skapar ett stort engagemang för dig i din roll och för dig som person.

Låter det som något för dig? Ansök!

Klicka här för att komma direkt till annonsen!


I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Work, det innebär att alla ansökningar skickas in direkt via deras hemsida.
 

9 feb 2018


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Sälj & Marknad
På gång i Cirrus

Seeing is believing!

Med den senaste versionen av Cirrus Display öppnas nya möjligheter att presentera era viktigaste nyckeltal och målsättningar för hela personalen!



Via TV-skärmar på kontoren råder det aldrig någon tvekan om hur ni ligger till mot era mål eller budgetar. Ett utmärkt sätt att med enkla medel sammansvetsa och lyfta upp teamets prestationer oavsett var man befinner sig. Alla ser och kan följa nuläget i realtid och har därmed ännu större chans att påverka resultatet. Möjligheterna är många, och vi hjälper er gärna med kreativiteten!

Cirrus Display kan också användas som en informativ TV-skärm i exempelvis entrén, receptionen eller lunchrummet. Presentera vilka kunder som kommer på besök, uppbokade konferensrum eller veckans planerade nykundsbesök. Vilka nyckeltal och vilken information som ska presenteras utgår från er verksamhets målsättningar och hämtas i realtid direkt från Cirrus.

Be er interna CRM-ansvarig att kontakta oss för mer information!


 

8 feb 2018


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Sälj & Marknad

Måste byta CRM???

Klarar ert CRM kommande GDPR-lagstiftning? Ett modernt CRM är en bra start och ett smart val för att underlätta arbetat med att uppfylla reglerna inom GDPR. Men är svaret så enkelt?

Uppfyller alla CRM de krav som dataskyddsförordningen ställer? Här är svaret glasklart: NEJ!

På den svenska marknaden finns 1000-tals företag i alla storlekar som inte kan fortsätta att använda sitt nuvarande CRM-system efter det att den nya lagen trätt i kraft i maj 2018. Om du är osäker så bör du kontrollera hur detta står till med din CRM-leverantör.

Vi berättar gärna mer om hur vi ser på saken och vad vi gjort för att CRM Portalens kunder ska slippa känna oro. Vi kan redan här berätta att Cirrus CRM har fyllts på med ny funktionalitet, att all data lagras enligt de beskrivningar och regler som finns i Dataskyddsförordningen och om att vi hjälper våra kunder att teckna Personuppgiftsbiträdesavtal mellan dem och oss i vår roll som CRM-leverantör. Samtidigt är det viktigt att varje användare av ett CRM, oavsett leverantör sätter sig in i förordningen så att du inte råkar skriva in saker i ett system som inte ska finnas där. Hur CRM:et används är till sist avgörande. Här erbjuder vi utbildningar och workshops, allt för att du ska bli än mer redo för de nya regler som börjar gälla 25 maj 2018. Kontakta oss redan idag om du vill veta mer.



 

30 jan 2018


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Rekrytering

Bli vår nya kundservice-hjälte!

Drivs du av att leverera toppklassig service och att alltid ge det lilla extra? Har du dessutom intresse för system?

Vi på CRM Portalen står nu inför en spännande resa med en stark expansionsplan och tydliga mål för var vi vill och hur vi ska komma dit. En del i detta är att utveckla och lyfta företagets kundservice till nästa nivå och därmed bidra till den absolut bästa användarupplevelsen. Vi söker därför dig som är redo att ta ett helhetsansvar för företagets kundservice och support, där du är ansiktet utåt och arbetar proaktivt för att utveckla kundrelationen.

Är du redo för en ny utmaning och vill ansvara för att stärka och utveckla vår kundservice är detta jobbet för dig!
Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar löpande urval.

Klicka här för att komma direkt till annonsen!


I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Work, det innebär att alla ansökningar skickas in direkt via deras hemsida
 

19 jan 2018


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Rekrytering

Vi söker senior säljare i Göteborg!

Nu söker vi en ny säljare till vårt team som vill vara med och att hjälpa företag öka sin försäljning med hjälp av CRM!

Vi söker dig som vet att bra försäljning handlar om att, med hjärta, skapa långsiktiga relationer och kundorienterade lösningar. Något du behärskar till perfektion genom att du är
kommunikativ, kreativ och självgående samt öppen för att lära dig nya saker. Engagemang och vilja att lyckas är två ingredienser som gör att du kommer att passa in hos oss.

För att klara tjänstens långsiktiga mål behöver du vara en skicklig och erfaren säljare – vilket betyder minst fem års erfarenhet av försäljning. Att du har erfarenhet av systemförsäljning
är ett krav och det är förstås särskilt meriterande om du även har erfarenhet av CRM-försäljning.
Känner du igen dig i profilen? Tveka inte att ansöka till ett av Göteborgs roligaste säljarjobb!
 

Klicka här för att komma direkt till annonsen!

I denna rekrytering samarbetar vi med Söder & Co, det innebär att alla ansökningar skickas in direkt via deras hemsida.

 


 

10 jan 2018


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Sälj & Marknad

Uppnå ett högre ROI på ert CRM-köp

Hur kommer det sig att CRM-implementationer totalt misslyckas i vissa organisationer när det i andra organisationer är ett så pass viktigt system att man inte kan föreställa sig en dag utan det?



Några av de gemensamma nämnare vi ser hos bolag som uppnått ett högt ROI med sitt CRM är att kravställningen grundar sig i ett tydligt ”varför” och en väl genomtänkt målbild.

Många gånger består kravställningen inför ett kommande CRM-köp endast av en lång beskrivning över olika fält och funktioner utan en definierad målbild. Sådant man hört är ”bra att ha” följer gärna med in i kravställningen, detta trots att varje företag har unika förutsättningar. Bara för att ett system passat ett specifikt bolag innebär det inte automatiskt att det även kommer passa alla andra.

Att internt gå igenom och förankra varför varje punkt i kravställningen finns med är av största vikt för att lyckas. Exempelvis, vem/vilka ska funktionerna stödja? Hur kan kraven kopplas till kundnytta och ökad försäljning? Hur vill vi att systemet ska bidra till att utveckla och förbättra våra säljares prestationer?

Många företag sätter enbart fokus på att underlätta sina interna processer, vilket ofta är mycket viktigt, men kan leda till att slutkunden helt glöms bort under kravställningen. Diskutera hur ett CRM skulle kunna och kommer att påverka relationen med era kunder.

Hur skulle kundens upplevelse kring ert bolag och era anställda förändras om ni säkerställde att varje säljare kontaktar sina kunder X antal gånger per år? Skulle det minska risken att våra kunder ser sig om efter andra leverantörer?

Exempelvis;

Låt säga att en kund är i snitt värd 150 000 kronor per år i ert bolag. Om CRM-systemet kan hjälpa er att säkerställa att ni kontaktar minst EN kund X antal gånger varje år och därmed behåller kunden, täcker det då kostnaden för CRM-systemet?

Om ja, bra! Allt utöver som effektiviseras med hjälp av systemet kommer öka på ert ROI.
Om nej, vad mer behöver ni få med i er kravställning för att uppnå ett positivt ROI?

Diskutera frågeställningarna internt. Involvera alla användare och se till att alla förstår värdet ni kan få ut av lösningen och framförallt, vikten av deras insats.

Kanske blir de där minuterna för att sammanfatta varje möte i CRM-systemet extra värdefulla för säljaren när det innebär att kunderna är mindre benägna att lämna.


 

22 dec 2017


Skrivet av
Frida Bredberg

Kategori
Livet på kontoret

God jul & gott nytt år!

Vi vill passa på att tacka alla våra kunder för ett fantastiskt 2017 och önska en god jul och gott slut på året. Team Cirrus tar lite välförtjänt julvila men finns på plats i mellandagar och direkt efter nyår.

Nu ser vi fram emot att få starta nya året tillsammans med både ny personal och nya kunder som ska igång i Cirrus.

God jul och gott nytt år!
Vi ses 2018!



 

29 nov 2017


Skrivet av
Anders Widelius

Kategori
Sälj & Marknad

Inbjudan GDPR

CRM Portalen bjuder in till ett GDPR-webbinarium. Kostnadsfritt för Cirrus-kunder.

Den 25 maj 2018 träder EU:s nya dataskyddsförordning i kraft, GDPR. Lagen är den största lagändringen för hantering av personuppgifter sedan PuL och påverkar ALLA företag/organisationer. Detta är inte en ny variant av PuL utan ett helt nytt synsätt på hanteringen av personuppgifter. Lagen är gemensam för hela EU och har som syfte att stärka individers rätt till data som är kopplad till sig som person.

Den som inte följer den nya lagändringen eller inte kan påvisa att man har ett löpande arbete kring detta kan behöva stå inför stränga böter med upp till 4 % av koncernens globala omsättning eller 20 miljoner Euro.

 

 

I och med att denna lagändring påverkar oss alla så vill vi på CRM Portalen hjälpa er få bästa möjliga förutsättningar att förstå vad det här betyder för er verksamhet och ert användande av Cirrus.

Vid tre tillfällen kommer vårt dataskyddsombud/projektledare Daniel Martinsson att gå igenom vad GDPR innebär, vilka åtgärder CRM Portalen tar och vilken påverkan det kan komma att ha i ert företags dagliga arbete.

Följande datum finns tillgängliga för anmälan:

14 december 2017 kl 11:00  Klicka här för anmälan
23 januari 2018 kl. 11:00      Klicka här för anmälan
1 februari 2018 kl. 11:00      Klicka här för anmälan

Bra att veta:
Pris: För befintliga Cirruskunder: 0 kr/pers. För icke Cirruskunder kostar detta webbinarium 1 495 kr/pers + moms.
Begränsat antal platser. Först till kvarn gäller. Inloggningsuppgifter meddelas längre fram.
Passa på och anmäl dig till något av dessa tillfällen. Vi kommer inte att ha möjlighet att erbjuda fler kostnadsfria GDPR seminarium innan lagen träder i kraft.

Varmt välkommen med din anmälan!

Dina vänner på CRM Portalen




 


 

Ny samarbetspartner

Vi är glada att få välkomna IT-stöd Skaraborg AB som ny samarbetspartner!

IT-stöd kommer marknadsföra Cirrus CRM till sina kunder och utveckla integrationer till Cirrus från dem affärssystem IT-stöd levererar. Tillsammans kan vi erbjuda våra kunder ett kraftfullt CRM-verktyg fyllt med värdefull försäljningshistorik direkt från affärssystemet.

Startskottet på vårt samarbete var ett integrationsarbete där CRM Portalen och IT-stöd hjälpte vår gemensamma kund att integrera affärssystemet Winbas med Cirrus. Läs mer om arbetet på IT-stöds hemsida här

Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete och att få hjälpa ännu fler företag att effektivisera sitt säljarbete!